Reward to myself...!

Pernah tak korang membeli sesuatu ..untuk diri sendiri.. sebagai satu penghargaan untuk diri sendiri juga? Tak kisah lah mahal atau murah..yang penting sesuatu yang valuable untuk diri sendiri..  Macam iklan dalam tv tu kata : "KERANA DIRIKU LEBIH BERHARGA!"... hehhehe....

Untuk aku... "amalan" nie..dah lama aku praktikkan.. Rasanya.. ia bukanlah pelik sangat.. Bagiku.. if it really feels good to buy something for yourself once in a while and if you think you deserve it, then ... WHY NOT?? Go for it.!

Sejak zaman sekolah lagi aku memang suka "menghargai" diri aku sendiri! Tak payah nak tunggu orang lain memberi penghargaan kat kita.. Well.. hakikatnya ... kalau nak mengharapkan penghargaan dari orang lain..alamatnya... perkara yang kita buat tuu..maybe akan jadik tak ikhlas..! Sebab... Diri kita.. hanya kita saje yang tahu..

Dulu.. masa zaman sekolah.. bila aku dapat markah tertinggi menulis karangan kat sekolah, aku mesti "frame"kan karangan aku (of coz dengan markah yg cikgu bagi tuu!) dengan plastik. Pas tuh aku akan masukkan ke dalam fail yg digunakan untuk menyimpan sijil. Malangnya.. sampai sekarang, aku tak jumpa fail2 tuh lagi..

Duit gaji pertamaku semasa aku bekerja di kilang Alps, Nilai (semasa tunggu result SPM) aku beli sebentuk cincin emas yang berbentuk hati. Memang aku sayang sangat2 kat cincin tuhh.. Dan ianya kekal di jariku sehingga aku berkahwin. Namun.. malangnya, cincin kesayangan aku itu hilang setelah aku menyerahkan hak milik cincin itu ke tangan anak daraku.. Haduhh.. memang sedih.. sebab.. selama ianya berada di jariku, ianya tetap setia di jariku.   sob..sob...sob..!! :-(

Well.. bila dah kerja tetap.. memang banyak lah benda yang aku dapat beli. Kekadang tuhh..bila terasa stress atau penat.. atau rasa down..atau rasa demotivated.. aku akan beli sejambak bunga ros untuk diriku sendiri..! hehehhe... so... girls out there... tak perlu lah nak merajuk2 kalau2 yr BF or yr hubby tak belikan uols bunga.. Tak jadik masalah pun! Beli saje untuk diri sendiri.. janji hati kita happy..! :-)

Kekadang.. kalau terasa nak manja2kan diri dan terasa badan nak dibelai2... hehehehe... nak tunggu inchik hubby tolong urutkan.. slow sangat... ! Pegi ajer laa ke Spa Massage..  Afterall... kita juga perlukan peruntukan masa untuk diri kita sendiri tanpa gangguan dari sesiapa hatta inchik hubby sehinggalah anak2..  Lagipun.. kita perlukan tenaga juga untuk menjaga mereka semua.. Tak begitu??

Hidup ini akan jadi lebih indah kalau kita tahu menghargainya..! Cehhwaahhh... Begitu juga dengan diri kita.. Jangan sedih2.. Jangan stress2... ! Kalau kita tak mendapat apa yg kita inginkan dalam hidup.. jgn sedih mahupun kecewa.. Bukan orang lain yg boleh mengembalikan kegembiraan itu.. tetapi.. DIRI KITA sendiri.. ! Bahagiakan diri kita sendiri.. in shaa allah.. aura kebahagiaan itu akan kita alihkan kepada orang lain di sekeliling kita..

Well... the latest one... hehehe... bukanlah nak menunjuk2 atau nak tayang2.. just nak share jer ngan korang..

Aku baru beli SAMSUNG GALEXY NOTE II... sempena hadiah harijadiku yang ke-40 dan... sebagai penghargaan untuk diriku yg aku rasa selama hampir 20 tahun aku bekerja.. aku boleh berbangga dengan achivement yg aku buat..!

Sekali lagi.. ALHAMDULILLAH... atas semua kurniaan yang ALLAH anugerahkan padaku... Moga ALLAH membuka lebih banyak lagi pintu rezeki buat diriku... Aamiinn...


No comments: