Dilemma usia 40 tahun..


Hehehhe... korang jangan ketawa okay...! Aku tau.. mesti ada yang sengih sebab..ari tuhh..aku post entry "checklist sebelum masuk umur 40 tahun".. Laa nie.. "dilemma" lak bila nak masuk 40 tahun! Camner tuh..??

Hmmm...lagi beberapa hari jer lagi nak melangkah ke umur 4 series ni! Serious..macam2 perasaan yang timbul... Pertama.. aku sudah cukup bersediakah untuk melangkah ke era transformasi diri ini? Sudah cukup matangkah aku untuk melakukan sesuatu perubahan diri menuju kebaikan?

Bukan apa... makin umur itu menghampiri.. banyak pula dugaan perasaan yang cuba memainkan peranan penghasut agar aku masih tetap utuh dengan "kelakuan" dahulu..! Masyaallah...tetapkan imanku ya Allah...! Mengapa laa.. di saat aku mula ingin berhijrah..ada saje "parasit" yang muncul..yg cuba menganggu gugat keimanan aku..!

Well... it is just a number rite? Suka atau tidak... usia itu akan bertambah setahun lagi pada setiap kali tibanya hari ulang tahun kelahiran. So.. nape nak dilemma pulak?? Memang ini lah lumrahnya wanita sepertiku yang mungkin agak terlalu sentimental dan sensitif.!! Huwaaa.... Monyet pun boring nengok perangai aku cenggini tak??

Yea laa... kalau setiap kali tibanya umur 21 tahun... 30 tahun.. 40 tahun...semuanya nak dilemma ..apa citer??  Nanti.. kalau dah masuk umur 50 tahun?...60 tahun..? Ntah apa dilemma yg aku fikirkan... Hehehehe.... Inilah dia... jiwa seorang Aida Anggerik kalau korang nak tau...!





No comments: