Kelahiran yang dinanti-nanti...! Tunggguuuu...!!


AKHIRnya... apa yang kunanti-nantikan selama ini bisa berakhir... ALHAMDULILLAH... syukurrrr!! My "que" dah sampai... BUKU PRIMA telah memaklumkan, mereka in the midst of printing and publishing my "new baby" !! 5hb July dijadualkan printing dan In Shaa Allah... pertengahan bulan Ramadhan... novel ku yang ketiga bakal berada di pasaran... Alhamdulillah...

Inilah novel pertamaku yang bakal diterbitkan oleh publisher BUKU PRIMA, salah satu anak syarikat KARANGKRAFT GP. Sape tak bangga beb! Bukan senang sesebuah manuskrip nak diterima dan diluluskan untuk penerbitan oleh pihak BUKU PRIMA!.. Sebab....  memang banyak prosedur yang kena ikut. Tambahan pula, polisi syarikat mereka.. ingin menerbitkan novel untuk bacaan santai, yang happy ending..tak mau stress2.. di mana kebanyakan pembaca mereka terdiri daripada teenagers hingga pertengahan dewasa. So... u should be proud Rohaidah Haron! 

So... sepanjang bulan Jun dan July nihh... memang agak sibuk sikit laa.. Bukan sibuk apa pun... team publising dok sibuk suruh tukar tajuk novel aku yang sebelum ini tajuknya "Warna-Warna Pelangi". Kata dorang, tajuk tuhh macam stress jer bunyinya.. Dorang nak tajuk yang lebih catchy dan diterima market! 

Huhhh.. stress gak aku nak mencari tajuk lain..! Nasib baik ada kengkawan yang sudi menolong.. Maka.. banyaklah cadangan tajuk2 yang agak menarik yang aku beri pada team publishing. And.. at the same time, team dorang pun comes out with several potential titles jugak...! For time being.. tajuk novel memang dalam pemilihan.

Bukan setakat tu ajer.. aku dikehendaki menukar pula nama pena aku dengan alasan, polisi dorang tak membenarkan nama pena yang sedia ada, yang telah digunakan oleh publisher lain... digunakan di publisher dorang.. Pulak dah!

Huwaaa... camner aku nak tukar.. sedangkannama "Aida Anggerik" tu dah sinonim dgn identiti aku selama nihh.. Bukan untuk setahun dua nie sejak aku bergelar novelis... malah aku dah gunakan nama tuhh dari zaman sekolah lagi! Hadoiii...

Maka... sekali lagi aku memerlukan idea dari kengkawan yang begitu sporting membantu aku... Maka... macam2 lah nama yang keluar..Sampai dua tiga kali tukar dah.. Team publishing reject sebab nama yang aku kemukakan tuhh.. tak commercial langsung! Ye laa.. faham.. Mak kan dah masuk era2 orang lama dah nie... Otak pun dah berkarat nak memikirkan nama2 kreatif lagi commercial tuhh..!]

Akhirnya... team publishing jugak yang kuar idea...

And now... I'm so proud to announce that... my nick name for my coming novel is....

hehehehe... nak bagitau ke?... Rasanya...kena KIV dulu laa... Macam tak syok lak nak bagitau nama tu sekarang..  In Shaa Allah akan ku announce kan nama pena dan tajuk novel aku ini dalam masa terdekat ini... So... apa lagii... TUNGGUUUUUUUUU!!!!!



No comments: